> Ah bu arastirmacilar!!!!!.....
> Ah onlara bakip bizi yanlis yonlendiren diyetisyenler ve
> doktorlar!!!.........
> Ispanaktaki demir varligini bir virgul hatasi yaparak, oldugundan 10 kat
> fazlasi gosterip yillarca bizi Temel Reis hikayeleriyle yaniltan,
> Once misirozu, sonra aycicek yagini kollesterol sorununa cozum olarak ilan
> edip, simdilerde ise onlarin hic yarari yok zeytinyag en iyi cozum diyenler,
> Hatta margarin yaglarini aklamak icin reklamlara cikan eski tufek
> Hanimefendi,
> Yumurtayi kolesterol deposu ilan edip haftada bir taneden fazla yemeyi
> yasaklarken, bu gun yumurtadaki kolesterolun buyuk kismi iyi huylu HDL
> cinsiymis, yasli genc herkes hergun bir tane yiyebiliri diyenler,
> Yillardir yaslilara yasak edip genc insanlara da cok az kullanmayi tavsiye
> ettikleri ve kalp hastaliklarinin, kolesterol sorununun bir numarali suclusu
> gosterdikleri tereyagini simdi "gunahini almisiz, tereyagı kalp krizini
> onluyor, seker hastaligini hatta obeziteyi tedavi ediyormus" diyen bilim
> adamlari,
> Pes be kardesim, ilim bu kadar donek icra edilebilir mi? Bu yanilmalari
> "Ne yapalim, ilim her gun gelisiyor" diye aciklayabilir misiniz? Bu ornekler
> bazi cevrelerde ilimin ileriye degil geriye gittigi izlenimini vermez mi?
> Ey arastirmacilar,!... Bu tur yanlis aciklamalar yuzunden üreticilerin ne
> kadar magdur edildigini dusunup sucluluk hissediyor musunuz?
> Gelin iki lokma ekmegimizi bize zehir etmeyin. Bu son soylediklerinizden
> de yarin caymayacaginiz ne malum?
> Saygilarimla
> Yuce CANOLER
> ------------------------------
> *From:* hayvancilik@googlegroups.com [mailto:hayvancilik@googlegroups.com]
> *On Behalf Of *Giresun Veteriner Hekimler Odası
> *Sent:* Monday, May 12, 2008 5:08 PM
> *To:* Hayvancılık Grup; Kamu Sağlığı
> *Subject:* [hayvancilik-grup] Tereyağının günahını almışız
> [image: Tereyağının günahını almışız]*Tereyağının günahını almışız*
> 12 Mayıs 2008 Pazartesi 15:28
> Tereyağı kalp düşmanı olarak gösteriliyordu ama son bilim çalışmaları
> aksini söylüyor.
> *Kanadalı bilim adamları, kalp ve damar hastalıkları başta olmak üzere
> birçok hastalığa neden olduğu öne sürülen tereyağını temize çıkardı. Kalp
> krizine iyi geliyor, şeker hastalığını önlüyor. *
> Yeni bir araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, tereyağı ve sığır eti
> kalp krizi riskini ve kolesterolü düşürüyor, şeker hastalığı ve obeziteyi
> tedaviye yardımcı oluyor.
> Alberta Üniversitesi profesörü Spencer Proctor ve asistanı Flora Wang
> tarafından yapılan araştırma sırasında, 16 hafta boyunca deney farelerine
> tereyağı ve inek etinde bolca bulunan vaksenik asit bakımından
> zenginleştirilmiş diyet uygulandı.
> Vaksenik asidin vücutta kolesterol başta olmak üzere birçok rahatsızlığa
> sebep olan şilomikronların oluşmasını yavaşlattığı gözlemlenirken, deney
> sonunda kötü kolesterol olarak bilinen LDL başta olmak üzere, toplam
> kolesterol ve trigliseritte düşüş görüldü.
> Flora Wang, "Tereyağı, sığır eti ve türevlerinde vaksenik asid oranı en az
> yüzde 70'tir. Araştırmanın bizi en çok sevindiren sonuçlarından biri,
> metabolizmada birçok hasara sebep olan şilomikronların oluşmasının bu yolla
> yavaşlatılabileceği olmuştur. Bugüne kadar zararlı etkilerinden korktuğumuz
> doğal yağlar, aslında sağlığımız için son derece faydalı. Tereyağı ve sığır
> etinin kalp krizi riskini düşürmesi, şeker hastalığı ve obezite tedavisine
> yardımcı olması ve kolestrole iyi gelmesi, artık bir realite" diye konuştu.
> Bu arada, doktora öğrencisi olan Flora Wang, araştırma sonuçlarını
> sunduğu, Alberta'da düzenlenen "Uluslararası Şilomikronların Zararları
> Sempozyumu"nda "genç araştırmacı" ödülünü aldı.
> Haber Kaynağı:
> http://www.internethaber.com/news_detail.php?id=140536
> --
> --------------------------------------------------
> Giresun Veteriner Hekimleri Odası (GİVHO)
> web: www.giresunvho.org.tr