Google Gruplar Giriş
Yardım | Oturum açın
Tereyağının günahını almışız iletisi
İleti gönderdiğiniz grup bir Usenet grubudur. Bu gruba ileti gönderdiğinizde İnternetteki herkes e-posta adresinizi görecektir.
Yanıt iletiniz gönderilmedi.
Gönderdiğiniz ileti yöneticiler tarafından onaylandıktan sonra görüntülenir
Giresun Veteriner Hekimler Odası  
Profili göster
 Diğer seçenekler 12 Mayıs, 17:08
Kimden: "Giresun Veteriner Hekimler Odası" <giresun...@gmail.com>
Tarih: Mon, 12 May 2008 17:08:14 +0300
Yerel: Ptesi 12 Mayıs 2008 17:08
Konu: Tereyağının günahını almışız

 [image: Tereyağının günahını almışız]
 *Tereyağının günahını almışız*
12 Mayıs 2008 Pazartesi 15:28

Tereyağı kalp düşmanı olarak gösteriliyordu ama son bilim çalışmaları aksini
söylüyor.
 *Kanadalı bilim adamları, kalp ve damar hastalıkları başta olmak üzere
birçok hastalığa neden olduğu öne sürülen tereyağını temize çıkardı. Kalp
krizine iyi geliyor, şeker hastalığını önlüyor. *

Yeni bir araştırmadan elde edilen sonuçlara göre, tereyağı ve sığır eti kalp
krizi riskini ve kolesterolü düşürüyor, şeker hastalığı ve obeziteyi
tedaviye yardımcı oluyor.

Alberta Üniversitesi profesörü Spencer Proctor ve asistanı Flora Wang
tarafından yapılan araştırma sırasında, 16 hafta boyunca deney farelerine
tereyağı ve inek etinde bolca bulunan vaksenik asit bakımından
zenginleştirilmiş diyet uygulandı.

Vaksenik asidin vücutta kolesterol başta olmak üzere birçok rahatsızlığa
sebep olan şilomikronların oluşmasını yavaşlattığı gözlemlenirken, deney
sonunda kötü kolesterol olarak bilinen LDL başta olmak üzere, toplam
kolesterol ve trigliseritte düşüş görüldü.

Flora Wang, "Tereyağı, sığır eti ve türevlerinde vaksenik asid oranı en az
yüzde 70'tir. Araştırmanın bizi en çok sevindiren sonuçlarından biri,
metabolizmada birçok hasara sebep olan şilomikronların oluşmasının bu yolla
yavaşlatılabileceği olmuştur. Bugüne kadar zararlı etkilerinden korktuğumuz
doğal yağlar, aslında sağlığımız için son derece faydalı. Tereyağı ve sığır
etinin kalp krizi riskini düşürmesi, şeker hastalığı ve obezite tedavisine
yardımcı olması ve kolestrole iyi gelmesi, artık bir realite" diye konuştu.

Bu arada, doktora öğrencisi olan Flora Wang, araştırma sonuçlarını sunduğu,
Alberta'da düzenlenen "Uluslararası Şilomikronların Zararları Sempozyumu"nda
"genç araştırmacı" ödülünü aldı.

  Haber Kaynağı:
http://www.internethaber.com/news_detail.php?id=140536

--
--------------------------------------------------
Giresun Veteriner Hekimleri Odası (GİVHO)
web: www.giresunvho.org.tr


    Yazarı yanıtla    İlet  
İleti gönderebilmek için önce Oturum açmalısınız.
İleti gönderebilmek için önce bu gruba katılmalısınız.
İletinizi göndermeden önce lütfen abonelik ayarları sayfasında takma adınızı güncelleyin.
İleti göndermek için gerekli izne sahip değilsiniz.

Grup oluştur - Google Gruplar - Google Ana Sayfa - Hizmet Şartları - Gizlilik İlkesi
©2008 Google